Ljus i regnet...

   
 
Mörkret har tagit över alla våra tidiga morgnar och även kvällarna. Tror inte att alla mår dåligt eller så av mörker men vissa gör det. Tröttare!? Jag personligen känner mer för att stanna inne, hemma när mörkret lägger sig över huset.
 
För att få bot på det här innesittandet, ok inget fel att hänga i sitt hem det finns massor av mysigt att göra under de mörka månaderna, kan vara en god lösning att det belyses upp ute!
Framför allt kan man skapa det trevligt själv i sin trädgård eller på terassen och givetvis på balkongen. Pimpa din utepalts så det blir trevligt att titta ut och tillochmed kanske sitta ute med filt och varmchoklad.
 Alla delar av ditt uteställe kanske inte är trevliga under de kalla mörka månaderna men belys de som är det. :)
Själv har jag tänkt belysa våra skärmväggar på taket med slingor, då kommer de varma, vackra rosa färgerna fram.
 
     Bilden nedan: Louise Volcano utebelysning ser ut som små ljussvampar.
                                         
 
Många allmänna utemiljöer behöver verkligen belysas på ett helt annat sätt än vad det görs idag. Mörka buskar och träd längs gångvägarna som spelar på din rädsla och otryggheten växer.Tänk Er att buskar och träd hade fått lysas upp med sportlights och slingor, bladverken och grenarna hade fått ett läckert ljusspel samtidigt som de ger en upplyst omgivning.
 
Lite rolig inspiration till ditt hem eller en väns hem, följt av inköpsställen...
 
Barbapappa ljusslingan går att köpa från http://shop.minimango.se/
 

Guldsändaren i höger hörna heter Dottre kommer ifrån http://www.wohnzimmer.se/se/
 
Den lila vackra ljusblomman är skapad av ÄGGKARTONG! Helt underbar och så överraskande  :)
 
 
En bra idé är att sätta sin belysning under mörker eller på kvällen, då ser man tydligare hur ljuset i rummet blir.
Själv fixar jag gärna detta under natten i min ensamhet ;) nattugglan här! 
 
Lycka till med att belysa din miljö och det kommer mera tips på mitt BloggHem de närmsta dagarna.
Skön söndag //CaroLine
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Hej, tack för länkningen!
Älskar hattpendlarna ovan. Men när jag var på Ikea för ett tag sedan såg jag att de hade gjort egna hattlampor med hjälp av glödlampor och riktiga gamla hattar som de borrat hål i. Smart (och billigt)!

Svar: Hej, det är en Perfekt idé där loppis eller någon äldre släkting kommer in i bilden. Tack för tipset! :)Min dotter har en taklampa med tre "grenar" som behöver kläs och där kan jag tänka mig olika hattar. Så det får bli ett besök hos min gamla mormor snart.
Ha en kreativ och kul dag! //CaroLine
CaroLine

2012-10-14 @ 18:23:41
URL: http://formfront.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0