Det är dax att våga!

Vitt är inte med på Trendkartan längre i våra hem!
Det är dax att våga ta in färg vårt hem, i mina planer, sen är det att komma överrens om rätt färg på rätt plats. 
Det får vara i en och samma färgskala i ett och samma rum, Hade varit skönt med varma toner nu när vi går in i kalla årstider. Om det målas på våra väggar vill jag även måla listerna i samma färg en helhet av väggen och en direkt övergång/möte med golvet!
Jag kommer att börja plocka in färg och mönster med hjälp av all fantastisk dekorationsmaterial som finns! Kuddar,mattor, filtar, krukor och armaturer mm. Det är enklare sätt att ändra och förnya miljön.
 
Gula toner växer Trendmässigt men jag tror inte att detta är det första valet hos någon i mitt hem, hade gult i förra bostaden och det är inte kul att plocka upp den linjen här också. Men Guld och Glitter är en helt annan sak, det kan inte bli för mycket ;)
 
En detalj som kan vara kul är tofs- och bollbanden som kan dekoreras på möbler, kuddar och gardiner. Gardiner i vårt hem lyser med sin frånvaro, har fortfarande de öppna stora fönsterna som är tänkt att släppa in massor med Sol :)
 
  Kommer ni ihåg?
 
Stora tunga sammets gardiner med tofsar som värmer fönsterna och rummet är något som jag lätt skulle kunna tänka mig men för att det ska fungera i sin helhet vill jag även måla väggarna i varm färg och så behöver vi en stor tjock matta. Min idé och tankebild är Biosalong.
 
 
 
 
Det kommer att bli Bio i helgen, filmen Taken 2                                                                        
Go Fredag på Er! //CaroLine                                                                                                                                                         
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0