Hemma hos...Mikabilly :)

Jag kör närmre och närmre bergväggen...men för en gång skull håller jag en låg hastighet. Vill ju inte dundra in i väggen precis, jag ska hem till Marika (mikabilly) och hennes sambo inredningssnickaren Christian.
inspirationCaroLine gör ett litet reportage hemma hos Milkabilly, i hennes färgglada 50-tals hem!
När jag närmar mig huset lyser det av färg i ett av fönsterna och jag kan tydligt se vart jag ska ta vägen.
Här kommer man in i deras lounge del, en öppen lägenhet med mycket utsikt och ljus.
På väggen har de en" social grupp människor", passar in mycket bra med de som bor här :)
Marikas barndomshem var inte i närheten av det hem hon har skaffat sig idag. Idag är det endast Retroprylar/möbler. Inrett på ett dekorerande sätt, kan bero på att Marika i grunden är dekoratör. Idag studerar hon med siktet på klänningsgesällen. Kanske inte någon överraskning att hennes favoritplagg är klänningen!
En dag 2008 vaknade Marika med känslan och viljan att nu säljer vi bort ALLT och staffar oss en riktig stil, den stilen som ni ser blev 50-tal retro, rockabilly. Denna stil känns väldigt trygg, historisk med alla sköna kläder, musiken och stämningen.
Lampan här i fönstret tycker jag symboliserar Klänningsskapande och vattnar man den med den gula underbara vattenkannan så växer den skapelsen och kan bli något annat klädersplagg.
För det kan Marika lätt fixa med sin kreativa bredd.
Här sitter paret i deras vardagsrums del de är precis lika färgglada som inredningen.
Denna tavlan stämmer i stil in och symboliskt så är det nog så att den ser till att det är tyst ibland,
Marika och Christian är mycket sociala och pratglada personer.
Så jag tänker att en spännande fortsättning följer imorgon....då vi får se atelje delen och kläder mm.
Kram med Prickar till Er båda//CaroLine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0