Klänning med värmeljustryck...

Hanna Ågren, textilkonstnär bjuder här på lite vackra verk.
Väska sydd av gamla dukar och servetter. Jag känner och kanske Ni med igen denna stil på handdukar som min gamla mormor hade när jag var barn! Vackert med nostalgi :)
Klänning tryckt med värmeljus. Tänk vad fint det kan bli av någonting man inte alls har tänkt på...Kul! :)

Denna Underbara Papperskjol är väl värd att visas igen!
Här har Hanna använt massor och massor av enkelt skisspapper som har sytts på en grundskapad kjol.
En skoluppgift på KV konstskola , våren 2011, en kurs i "rörande form i förhållande till kropp", tidsuppskattningen för denna skapelse är ca: 4 veckor.
Jag vill gärna veta och tycker att det är mycket intressant vart man hittar sin inspiration och Hannas inspiration till denna skapelse är Apelsinpapper, papper som ligger runt apelsiner i butikerna. (mycket vanligt förr)

Hanna kommer till hösten att vara en av mina gäster på mina Inredningsparty :) så det kommer mer...
//CaroLine



Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Jätte fin klänning!!!!

2012-05-08 @ 17:52:49
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack..det tycker jag också, enkel och så vacker!

av Hanna Ågren :)

2012-05-08 @ 19:22:45
URL: http://inspirationcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0