Rosa rum o egen odlade smultron...

Från ett gammalt rum till ett nytt. Här kommer färg och stil att berätta tydligt vem som äger detta rum :)
Val av färg var en mycket lätt match, BLÅTT! Nää skojar bara :D färgen Syns tydligt. Det här med rosa till tjej och blått till kille är ju så traaadigt och tråååkigt, men i denna tjejs rum stämmer rosa fullt ut. Min killes rum kommer inte att bli blått utan mera åt det grålila hållet. Tur att vi inte faller in i rosa blåa facket helt och fullt ;)
 
Sminkbord/hylla är skapat med något av det viktigaste i ett tonårsrum, spegeln! Jag har använt samma sorts spegel som på hyllväggen även till ett hyllplan, för att få mera spegeleffekter.  Jag vände på hyllan så att den i rummet blir dold för att få en extra vägg och där skapa en sminkplats. En perfekt plats med en skön sittplats och ljuset från fönstret. (det bästa och mest naturliga vid sminkning) 
 
Här kan Maja ägaren av rummet även sitta och läsa, blogga, fika mm.
 
Sedan kommer vi till säng och träningsdelen i rummet. När så många funktioner ska samsas på liten yta kan det vara bra att förtydliga lite. Här har jag satt upp en STOR sänghimmel av prinsesskaraktär som sväljer hela sängen lätt :) Denna kan utveckals i massor, nya tyger och ljusslingor....
Jag Älskar när jag direkt ser en utvecklingspotential i det jag bygger eller skapar!
 
Som sagt här finns massor av små söta smultron att bygga vidare på, detta rum kommer att få utveckals sakta och säkert och med ROSA-kärlek!

Hoppas du kommer att trivas i ditt nya sköna rum Maja.  //mamma CaroLine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0