Öppnar Dörren till Jessica Malmqvists hem

Åker buss till nästa inredningsreportage en buss som kör mig förbi en ridskola fullt av rörelse och gemenskap, en skog som det brinner i av alla härliga färger och en sjö som glittrar i höstsolen.
När jag är framme möts jag av sonen i familjen. Han kommer glidande visar vägen i fart genom ett 
pittoreskt och gulligt område.
 
Det huset jag ska till har flammande eld som välkomnar mig varmt. Vackra höstväxter planterade i stora krukor, hösten har tagits hand om i detta hem.
 
 
Öppnar Dörren till Jessica Malmqvist och hennes familj. De har bott i detta lilla parhus i tre år och de har renoverat massor iform av tapetsering och målning. Även trädgården har fixats till en hel del. Det är Jessicas framtida projekt att få till trädgården så att de kan hoppa studsmatta önskas och även dofta på vackra blommor sittande under körsbärsträdet.
 
 
Köksfönster-tofsarna är favoritaccessoar i hemmet och de hänger i det lantliga köket med moderna inslag. 
 
Snyggt välbäddad är sängen i sovrummet här sover man nog som en gudinna,
det tills Hemmingway knackar på dörren och vill skåla i cognac inget som familjen har något  emot ;)
Kanske skulle de sitta tillsammans i soffan och kolla på något bra program på den gigantiska tvn.
Fick tyvärr inte plats med den stora platta i detta inslag.
'
En sockmuffins går utmärkt att köpa av Jessica och hennes hobbyföretag.
Sockar i silikonmuffinsform med dekoration på toppen. Kommer att finnas i flera färger framöver!
 
 
Jag passade på att göra ett litet Stina Dabrowski HOPP när jag tittade in i toalett/tvättrummet. Jag trodde det var mannen i huset som stod i duschen bakom detta draperi och skulle testa min rädsla! puuh det var inte det bara om ni undrar.
Sen var det precis lagom för kaffe och gofika med Pepparkakor tjuvstartat med bus  Alla även mormor var samlad i det mysiga köket. Hon hade precis som Jessica lätt till skratt så det blev en trevlig stund :)
Tack mormor för Ikea pepparkakorna! 
 
Här lämnar jag mitt besök med att vända mig om och blicka inåt påväg ut! Ett ljust och fräsch intryck
där man från hallen kan se en linje rakt igenom hemmet som släpper in ljus. Under sommartid växer hemmet och får då två extra rum där dörrarna verkligen står öppna. 
 
Innan jag presentera Jessicas verksamhet vill jag visa sonen, Jespers verk Pallen! Den som vi alla ville måla i någon läcker färg men som vi insåg snabbt att den var klar :)
 
 
 
Jessicas hobbyföretag är att skapa Blöjtårtor !!
Hon tar beställningar och skapar därefter. Gå in på hennes hemsida och kolla in olika förslag.
Roliga och användbara presenter till nyblivna föräldrar. :)
 
Tackar Jessica med familj för en trevlig titt i hemmet och smak av jul. Brinnande lågor och toalettskräck!
:) //CaroLine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0