Hemligheter i massor...

Statens fastighetsverk har Hemliga rum och nu öppnar de upp och visar sina hemligheter,
Lördag 26 maj kl. 11-16. Passa på för det är endast denna dag! Kika in i nyckelhålen vilka rum du vill besöka Statens fastighetsverk
Har du något hemligt smultronställe?
Jag skapade små hemliga rum till mina barn när de delade rum. Tyvärr har jag inte en enda bild trots att jag fotade en hel del, något hemligt över det?!
Först delade jag av med flera tyg i vajrar från tak till golv, mobila väggar ett enkelt och smart sätt.
Senare utvecklades det till Ikeas Billyhyllor som stängde av rummen helt från varandra. här byggdes det upp till tak.
Jag öppnade upp helt endast på något ställe så man kunde krypa emellan men jag satte persinnner som dörrar. Det skapades ett litet mellanRUM, det hemliga! När det blev läggdax kunde de rulla upp och känna gemneskapen.
Senare blev det Loftsängar med hyllorna emellan så då fick de en jättesäng med bord uppe i taket. Skulle de över till varandera fick de klättra och krypa loftvägen.
Det här kompletterades med ljusslingor i Noaks rum blått och grönt ljus och i Majas rum rosa och rött. Härliga
färgspel! Ljusslingorna fick följa de slingrande mönsterna i tygerna som de hade på väggarna.
Hade mer än gärna visat detta på bild men nu fick det bli i text istället :)
Jag tror att även som vuxen har man ett behov av det hemliga rummet, ensamheten. Hemma hos oss har jag planer på ett tänkerum!


Skapa era egna hemliga rum vill du ha nyckel från mig så hör av dig: [email protected] ! //CaroLine :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0