Gemenskap i glasbox...

Mina designade par hus skapade 2002 samma år som min son föddes. Jag pluggade Fysisk Planering och jag älskade verkligen husbyggnadskurserna!
Här ville jag skapa två stora familjehus (bodde själv i en liten lägenhet, storleken hade betydelse!)
Solpanel klär ena sidan av taket. Fasaden har träpanel i naturfärgat. Svart färg om jag skapat dem idag.
Andra sidan av taket har växtighet i olika naturfärger. Dessa växter kommer igen i trädgården som för övrigt är allergivänlig. Mycket markväxter, inga doftande blommor alls men trädgården består av härlig färg. :)
I fasaden finns det en blommande nisch, en inbyggd planteringslåda som är dold så det ser ut som att det blommar I fasaden. (givetvis allergivänliga blommor även där)
Husen sitter kopplade och bildar parhus genom en glasbox. Denna box är en gemensam inneträdgård med exotiska växter och träd. För att få viss kommunikation men ingen insyn i husen har de båda husen vägg av glasblock. Detta från ett allrum på insidan. Glasboxen fungerar som hall och ingång till husen men det finns även en dörr på baksidan av husen.
För att få lite äldre lantligare stil så har jag satt in spröjsade fönster i lite mörkare träslag än fasaden.
Den glasbox som gör en stor del av helheten, är som en gemenskapslänk till dessa parhus! ;)
reflektion och med ett leende på läpparna...
Bovieran Partille :) färdigbyggt sommaren 2009.
Lite från mig själv och mitt hjärta.. //CaroLine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0