Gamla Planer...

För ca 12år sedan satt jag mig ner och gjorde en skiss på den plan som jag hade huvudet, mitt design hem.
Tittar jag idag på denna plan så är jag väldigt nöjd, den är väl genomtänkt och än idag hållbar. :)
Tyvärr finns den endast på detta skisspapper...och den sitter klart fast och med andra bilder i mitt huvud :D
Man kommer in i ett öppet hus med endast en fondvägg, frittstående som skydd mellan hall och allrum. I anslutning till denna vägg finns en öppen spis/kakelugn.
Denna vägg har luckor och nischer som detaljer och bra förvaring.
En örtträdgård ligger emellan köksdelen och tvätt/ateljehuset på gården, pergola. Här kan man servera härliga frukostar :)
En öppen balkong med ett bibilotek finns och under denna en gästtoalett, bredvid finns gästrummet.
Barnrummen ligger ovanpå varandra och har en stege och klätterfästen på fasaden, de har även en egen ingång för framtida bruk.
Vuxen sovrummet ligger ovanpå spa/badrummet. Det finns en lönngång där emellan.
Det sovrummet har en egen balkong för vädring av lakan /kläder och garderoben finns i anslutning till badet.
Allrummet går under sommartiden att öppnas upp och det blir större genom stora panorama dörrar, helvägg.
På utsidan finns ett uterum/terass med köksmöjligheter. Vill få ute och inne att flyta ihop så mycket som möjligt!
Men på vinter halvåret så är detta en glasbox som går att använda för sköna stunder och gemenskap!
Husets material är vitputs med grå/svarta trä detaljer!
Japp det år mitt HUS i drömmarnasvärld!
God Natt alla, Dröm gott! //CaroLine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0