Den blomstertid...

Den blomstertid nu kommer med...Sol och Värme, lek och bus. Äntligen Ledigt för nu är barnen trötta, de och Jag har verkligen räknat ner! Nu kan hela familjen koppla av från planering av gympapåsar, böcker, träningar och framför allt läxor.
Lite goa utmaningar har jag som tuff mamma tagit på mig. Denna sommar ska jag minsann åka Balder för första gången. Höjdrädd och åksjuk en rejäl utmaning!
Jag tänkte ta med familjen på en liten blöt och spännande utflykt under vatten, dags att bli bra på att dyka och snorkla! :) Jag vill uppleva nya härliga färger och en helt annan miljö.
Sportbil ska det också köra!s Fart en av mina stora passioner ;)
Det kommer säkert bli en hel del sommarpyssel på taket också, sådant jag inte hinner med riktigt under vardagslivets stress. OCH så blir det nytt och fräscht på Bloggen!!
Leilas Jordgubbstårta med lemoncurd
Leilas tips!
Ställ in den nybakta tårtbotten i frysen om du har bråttom, då svalnar den snabbt! Ibland blandar jag sockerlag (2 delar strösocker/ 1 del vatten) med lite punsch eller någon annan god likör och penslar det på bottnarna för att de ska bli extra saftiga och få god likörsmak. Denna tårta är även underbar att göra med en hemlagad vaniljkräm som fyllning. /Leila Lindholm



Med sommarsnurr och barndomsdofter önskar jag er en Härlig start på denna sommar!
Fem jordgubbar från //CaroLine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0