Möbleringstankar och planer

Gungstol mini,trädgrenar och stenar då menar jag Stenar med storlek,träpall 50-tal,lampor/lyktor,spinnrock, plåtburkar, medmera medmera....!! Min första "finafina" lägenhet belamrades med prylar. Jag kom inte hem utan något med mig in och sällan med något ut. Det är inte jag idag!
Kan detta berott på att jag flyttat hemifrån och tyckte så mycket om det här och att i mitt föräldrar hem var det liksom klart. Jag ville inte känna känslan att mitt boende var ofärdigt.
Det möbleras konstant om i olika skepnader förvandlades lägenheten från en dag till en annan, jobbigt värre för min sambo. Men underbart kul och trivsamt för mig. Ett viktigt tillägg här är att frysen fylldes konstant upp med allt gott hembakat en viktig trivselfaktor! Möblerat om har jag gjort sedan jag var litet barn varje vecka och när det fixats klart hos mig så blev det ommöblering hos kompisarna!
 
Idag får jag utlopp för detta på ett annat sätt än i mitt eget hem,
möbleringshjälp till de som behöver hjälp och råd
Det kan vara allt från en skiss via mail till ett hembesök där jag skissar och tar mått.
 
Stort eller litet boende spelar ingen som helst roll, det kan vara lika svårt och få till det Bra. 
exempel: jag och min sambo bodde först i en 3:a på 87kvm och flyttade till en 1:a på 27kvm. Allt fick plats och det blev mycket bra, mer trivsamt i 1:an! Lägenhetsägaren kom på besök för han trodde inte att vi kunde få till detta. Men han blev mycket imponerad över en kopp kaffe i vår köksdel.
 
Avgörande faktorer som påverkar möbleringen är, planritningen,hur du använder din bostad och olika behov som finns.
 
Ibland säger ögat ja och behovet nej! Det fick jag erfara då vi köpte en underbar skinnpall storlek Stor, till vårt förra hem som inte var Stort. Den pallen fick en plats som inte var perfekt men ögot gillade pallen och den hängde kvar till vårt nuvarnde hem och där den används flitigt!
 
 
Möbleringsbehovet är olika för olika skeden i livet, småbarn växer upp och blir stora, arbetet flyttads hem, användandet av köket eller badet ökar..... det är bra att stanna upp och kolla efter Vart är vi idag?
 
 
  Ha en underbar lill-lördag...
psst på lördag får man äta godis ;) //CaroLine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0