Dofter av höst och färgglad värme.

Hösten har kommit på ett förhoppningsvis långt besök med sprakande färger ,varm sol och friska vindar! :)
 Jag tycker det är underbart härligt att öppna dörren på morgonen, luften är frisk och solen har ett varmt behagligt sken och allt är igång!
 
 Över en doftande kopp te och nybakade blåbärs-cupcakes egenplockade blåbär planerar jag min inrednings-höst på taket.
 
Jag med min familj kommer att vara på takterassen även under hösten, grilla,njuta och hänga precis som vanligt men med lite tjockare filtar, fårfällar, terassvärmare, belysning och massor av levande ljus!!
Kolla in dessa underbara terassvärmare i härliga färger... skulle vilja ha flera stycken!
 
Terassvärmare från Kindle living http://www.kindleliving.com/
 
  
 Insvept i en lila yllefilt med levande ljus och en nybakad Äppelpaj  det är höst hos mig...
 Leilas äppelpaj...
Ingredienser

Äppelkaka1 st ekologiskt ägg 
2 dl strösocker 
1 tsk vatten 
2 dl vetemjöl 
1 tsk vaniljsocker 
0.5 tsk bakpulver 
100 g smör, smält 
4-5 st syrliga svenska äpplen 
Strösocker, grovmalen kardemumma och smör att strö över innan gräddning 
smör till formen 
Råkräm, ca 8 portioner1 st vaniljstång 
3 st ekologiska äggulor 
1 dl strösocker 
6 dl vispgrädde 

Gör så här

1. Äppelkaka
Rör samman ägg, strösocker och vatten.

2. Rör ner smält smör.

3. Blanda vetemjöl, vaniljsocker och bakpulver och vänd ner i smeten.

4. Fyll smeten i en välsmord form, lägg på tunna äppelskivor som en solfjäder.

5. Strö över lite strösocker, grovmalen kardemumma och lägg på några smörklickar.

6. Grädda kakan i 25-30 minuter till en gyllene färg i 175 grader (varmluft).

7. Råkräm
Dela vaniljstången och skrapa ur fröna.

8. Vispa gulor, strösocker och vaniljfrön ljust och krämigt.

9. Vispa grädden luftig och vänd ner den i äggsmeten.

 

 

 Leila bakar underbara kakor :) http://www.leilasgeneralstore.com
 
 
 
Dofta och Njut! //CaroLine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0